Putovanje je počelo - naprtnjače su krenule u obitelji!
U petak, 8.prosinca 2012., u našoj školi ponovo je započeo projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara. Učenici trećih razreda upoznali su svoje razredne naprtnjače pune novih knjiga i prva tri učenika ponijela su ih svojim kućama. Tko zna kakve će sve pustolovine doživjeti naše naprtnjače na svom neobičnom putovanju! Svaki petak ponijet će ih po jedan učenik 3.razreda u svoju obitelj i tamo će naprtnjače gostovati pet dana. Za to vrijeme članovi obitelji zajedno će listati, pregledavati, čitati knjige te razgovarati o njima. U naprtnjači se nalazi osam zanimljivih knjiga iz različitih područja, a dvije od njih namijenjene su roditeljima, odnosno odraslim čitateljima. Svoje dojmove o neobičnom “gostu”zapisat će u bilježnicu dojmova, a bilješkama mogu dodati crteže, fotografije, stihove… U srijedu naprtnjaču će učenik vratiti u razred i prepričati dojmove iz svoje obitelji, a u petak naprtnjača kreće na novo putovanje…
Projekt Bookmark
Projekt BOOKMARK je međunarodni projekt koji svake godine u listopadu organizira Međunarodno udruženje školskih knjižnica IASL. Cilj projekta je izrada straničnika bilo kojeg oblika i stila i razmjena sa školom suradnicom koju prema broju prijavljenih učenika i njihovom uzrastu bira međunarodni koordinator. Ove godine sam u suradnji s prof.engleskog jezika Frankom Stjepanjek prvi put za sudjelovanje u projektu prijavila našu školu. Za razmjenu straničnika prijavile smo tridesetak učenika 4.b i 4.c razreda – Likovne grupe tih razreda. Za suradnicu smo dobili kanadsku školu A.H.P. Matthew koja se nalazi u gradu Surreyu, B.C.
Književni susret sa Željkom Horvat- Vukelja
Mjesec hrvatske knjige započeli smo veselim i razigranim susretom s književnicom i novinarkom Ž.Horvat - Vukelja koja je došla u pratnji svoje već legendarne ljubičaste torbe Ljubice Torbić, umjetničkog imena Violeta. Iz Violetinih brojnih pretinaca i džepića tijekom susreta izlazili su svakodnevni predmeti koji su u književničinim rukama postajali rekviziti uz čiju je pomoć svaka priča bila mali igrokaz. U igrokazima su aktivno sudjelovali mali glumci, učenici prvih razreda, koje je književnica pozivala iz publike. Smijali smo se duhovitim zgodama običnih vezica za cipele, napuštenih i odbačenih čarapa te posvađanih olovaka u čijim se dogodovštinama i sami možemo prepoznati.
Međunarodni dan djeteta
3.listopada obilježava se Međunarodni dan djeteta i početak tjedna posvećenog djeci .Taj je dan ujedno i rođendan UN-ove Konvencije o pravima djeteta koja propisuje da:
1.sva djeca i mladi imaju ista prava. Ni jedno dijete ne smije biti oštećeno zbog svog spola, boje kože, jezika ili religije;
2.djeca i mladi imaju pravo na najveću moguću mjeru zdravstvene zaštite te zdravstvene preventive i medicinske njege;
3.djeca i mladi imaju pravo na besplatno osnovno obrazovanje. Jednako tako mora im se osigurati posjet školama koje bi ih mogle dalje obrazovati;
4.djeca i mladi imaju pravo na odmor, slobodno vrijeme, igru i sudjelovanje u kulturnim i umjetničkim manifestacijama;
5.djeca i mladi imaju pravo na informiranje, slobodno izražavanje mišljenja i pravo da budu saslušani;
Međunarodni dan pismenosti
Dan pismenosti obilježava se 8.rujna, a utemeljen je 1967.god. na prijedlog UNESCO-a.Cilj je da se svake godine ukazuje na važnost i vrijednost pismenosti, vještine čitanja, pisanja i računanja.U svijetu još uvijek ima oko 770 milijuna nepismenih osoba.Danas u svijetu suvremenih tehnologija više nije dovoljno biti pismen u osnovnom smislu (znati čitati i pisati) već je potrebno stjecati i usavršavati i druge vrste pismenosti kako bi nam dostupne bile informacije s različitih medija. Mnoge informacije dostupne su i u ili samo u digitalnom obliku pa su informatička i informacijska pismenost vrlo važne.
Čitamo mi, u obitelji svi - izvješće
Projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara „Čitamo mi, u obitelji svi“ uspješno je proveden tijekom drugog polugodišta u trećim razredima naše škole. Knjižnične naprtnjače s knjigama iz različitih područja gostovale su po nekoliko dana u 34 obitelji. U anonimnoj anketi, koju su na kraju projekta ispunjavali roditelji, projekt je ocijenjen odličnom ocjenom i dobio je sve pohvale. Većina roditelja misli da bi slične projekte trebalo provoditi i u ostalim, naročito višim, razredima. Zadovoljni su izborom knjiga u naprtnjači, a cijeli projekt prepoznali su kao poticaj za druženje i zajedničko čitanje u obitelji, što je i bio temeljni cilj projekta.
Priroda u knjižnici - a može i obrnuto!
Učenici 6.a razreda su uz pomoć razrednice, profesorice prirode, i knjižničarke osmislili i napravili zanimljive straničnike (bookmarkere). Materijale za radionicu pripremili smo ranije:
1. učenici su tijekom godine sakupljali i u herbarije spremali biljke svoga kraja
2. pripremili smo kartončiće, logo škole i pronašli par mudrih izreka koje povezuju prirodu i knjige
Projekt: Tihi, noćni letači
Međunarodnu godinu šišmiša obilježili smo projektom Tihi, noćni letači. U projektu su sudjelovali članovi Ekološke grupe s učiteljicom Štefanijom Cipriš i školska knjižničarka.
Projekt smo započeli čitanjem motivacijske priče „Šišmiš i Zmija – Duga“ u knjižnici.To je priča australskih Aboridžina o ljepoti i snazi prirode iz koje smo naučili da šišmiši žive i u dalekoj Australiji gdje su ih ljudi smatrali čudesnim stvorenjima i posebnim bićima.
Svjetski dan pisanja pisama
Napisati nekome pismo danas je gotovo zaboravljena vještina.Tko je od nas u zadnjih nekoliko godina napisao pismo i poslao ga poštom? Danas, kad je čitav svijet umrežen i premrežen, komuniciramo kratkim porukama koje lete s jednog kraja svijeta na drugi, a često nam, na,žalost, zamjenjuju susrete i druženja s prijateljima koji žive nedaleko od nas.
Uz Svjetski dan pisanja pisama, koji se obilježava 11.svibnja, u školi je organiziran natječaj za najljepše pismo.Učenici 2.razreda pisanje pisama povezali su s Majčinim danom pa su pisali svojim mamama i zahvalili im na ljubavi i strpljenju koje imaju za njih.Učenici viših razreda pisali su prijateljima, bakama i djedovima, roditeljima i djeci svijeta.Među njihovim pismima bilo je i neobičnih – jedno je upućeno vlastitoj budućnosti, jedno je puno prijedloga gradonačelniku, a jedno je upućeno i školi. U uvodnom dijelu pisma školi Kiara Kopriva je napisala:
"Ne sjećam se jesam li ikada nekome pisala pismo i, ako jesam, kada? Pored svih ovih telefoniranja, SMS-ova i „fejsanja“ pisanje pisama činilo bi me pravom „pra-curom“. Tako - i nemam kome pisati osim tebi, moja stara školo! A i to samo zato što nisi čovjek, inače bi i ti visila na fejsu!“
Izložbu najljepših pisama možete pogledati (i pročitati ih) na školskim hodnicima.
Susret s književnicom Nadom Mihoković- Kumrić
U srijedu, 18.travnja 2012., našu je školu posjetila književnica Nada Mihoković - Kumrić i učenicima 7.razreda predstavila svoj roman Lastin rep. Susret s književnicom učenici su doživjeli ovako:
"Kad sam pročitao koliko godina ima književnica, mislio sam da će to biti jedan jako dosadan susret. No, već na početku susreta shvatio sam da sam se prevario. Književnica je na zabavan i duhovit način prepričavala događaje iz svog života, a najviše mi se svidjela zgoda kad je s prijateljicama umjesto u kino otišla u radijski studio gdje joj nisu vjerovali da je ona napisala nagrađenu radio-dramu.“
Filip Lukačević, 7.aProjekt: "Čitamo mi, u obitelji svi"
Hrvatska mreža školskih knjižničara početkom 2. polugodišta počinje s provedbom projekta „Čitamo mi, u obitelji svi“. Projekt je do sada uspješno proveden u nekoliko europskih zemalja, a u Hrvatskoj se projektu pridružilo oko 160 osnovnih škola i školskih knjižničara. Projekt će se provesti u 3.razredima, a osmišljen je kao potpora razvijanju čitalačkih vještina koje su prvi uvjet za postizanje uspjeha u školi, a dobar školski uspjeh pruža više mogućnosti za životni uspjeh. U poticanju čitanja veliku ulogu ima obitelj jer se čitanjem u obitelji djeci prenosi poruka da je čitanje važno i zanimljivo, da se čitajući može i nasmijati i zabaviti, a mnogo toga i naučiti.