Hrvatske autoceste
Naime, Hidroelektri i Konstruktoru ovih dana isplaćeno je 22,4 milijuna kuna (bez PDV-a) za dodatne radove na dva tunela. Radi se o poslu koje su ove dvije firme završile još u ožujku prošle godine te su čak i dobile bonus od 9,6 milijuna kuna jer su radovi obavljeni prije roka!
Isplata odgođena zbog "događanja u HAC-u"
No, sada ispada da je bilo još posla koji treba obaviti i davno nakon što je rok istekao. "Dodatni radovi su evidentirani i poslani na naplatu još prošle godine. Trebalo se platiti još u rujnu, ali se zbog događanja u HAC-u sve odužilo. Sve smo provjerili i sve je opravdano", rekao je za Poslovni dnevnik Ivica Mlinarević, šef sektora za građenje.
Inače, Mlinarević je u ovom sektoru završio nakon što ga je Božidar Kalmeta smijenio iz Uprave, zajedno s Juricom Prskalom i Marijom Lovrinčevićem. Potonja dvojica nedugo nakon toga završila su u Remetincu zbog upletenosti u aferu sa Skladgradnjom, ali Mlinarević je i dalje u HAC-u, na više nego dobro plaćenom radnom mjestu.
Trebalo koštati 366 milijuna, potrošeno 490 milijuna
Mlinarevićevo objašnjenje za dodatni ugovor koji je prije mjesec dana potpisan s Konstruktorom i Hidroelektrom je, dakle, da se ne radi o novim radovima nego samo o završnom obračunu za davno obavljen posao sanacije u cijevima tunela. Plaćanje s, kako kaže Mlinarević, odužilo zbog "događanja" u HAC-u. Što bi jednostavnim rječnikom značilo da su se morali malo primiriti nakon što su dva bivša člana Uprave poslana u pritvor.
Ovaj najnoviji slučaj plaćanja, doplaćivanja i preplaćivanja radova savršeni je primjer paradigme HAC-ovog poslovanja praktički od njegovog osnutka. Tuneli Sv. Rok i Mala Kapela trebali su, naime, koštati oko 366 milijuna kuna. Ukupno je potrošeno oko 490 milijuna. A slična situacija je i s većinom HAC-ovih projekata, čije cijene zbog aneksa na ugovore vrtoglavo rastu od početne cijene dogovorene javnom nabavom.