Kako smo obilježili Mjesec hrvatskoga jezika 2022.
Svake se godine trudimo raznovrsnim edukativnim aktivnostima obilježiti Mjesec hrvatskoga jezika pa su se tako i ove godine naši učenici u veljači i ožujku posvetili jeziku naše pismenosti, kulture i identiteta – hrvatskome jeziku.
Mjesec hrvatskoga jezika obilježava se od 21. veljače do 17. ožujka, a naše aktivnosti započele su obilježavanjem Međunarodnog dana materinskoga jezika (21.2.) i Dana hrvatske glagoljice i glagoljaštva (22.2.). Učenici trećih razreda naše škole sudjelovali su s knjižničarkom Kristinom Nikić u radionici „Glagoljajmo“ u kojoj su naučili sve o materinskome jeziku, ali i o prošlosti našega jezika te jedinstvenom pismu – glagoljici. Učenici su uvježbali pisanje glagoljičnih slova, prevodili riječi s glagoljice na latinicu te se izražavali različitim likovnim tehnikama slikajući inicijale glagljičnoga pisma.
Najuspješniji likovni radovi natjecat će se u likovnom natječaju „Iskone bje slovo“ na kojem je prošle godine naš učenik Dino Svilković osvojio nagradu za treće mjesto.
Učenici petih razreda obilježili su važne datume vezane uz identitet našega materinskog jezika sudjelovanjem u kvizu „Putevima hrvatskoga jezika“ kroz koji su – u obliku popularne igre escape room timski rješavali zadatke i zagonetke te tako naučili i ponovili sve važne informacije vezane uz hrvatski jezik od njegove prošlosti do 17. ožujka kada je 1967. godine objavljena „Deklaracija o nazivu i položaju hrvatskoga književnog jezika“, a tim se datumom i završava Mjesec hrvatskoga jezika. Kako bi se potaknuo natjecateljski dug, najbrži timovi su simbolično nagrađeni.
Kako bismo važnost usmjerili i na hrvatski standardni jezik te književno stvaralaštvo na materinskom jeziku, u ponedjeljak 7. ožujka učenici 3. a razreda posjetili su Knjižnicu Vrapče, našu gradsku knjižnicu, u kojoj su sudjelovali u predstavljanju knjige „Zagonetni tragovi“. Družili su se s piscem Josipom Petrlićem Pjerom, urednikom Robertom Mlinarcem, ilustratoricom Sanelom Đurinec Raič, Ljiljanom Petrlić te Marinom Juratović, predstavnicom Hrvatskih šuma.
Učenici su aktivno sudjelovali u književnom susretu razgovorom, čitanjem, scenskim pokretom i pjesmom. Naučili su koje su sve osobe odgovorne za nastanak knjige, koliko je uopće truda potrebno da knjiga dođe do čitatelja, a pokazali su i izvrsno znanje o šumi i šumskim životinjama te naučili o važnosti zaštite šume i njezinih stanara. Knjiga „Zagonetni tragovi“ jako nam se svidjela i rado će biti čitana u našoj školskoj knjižnici. (Facebook objava Knjižnice).
A kako bismo zaokružili naše aktivnosti u Mjesecu hrvatskoga jezika, povodom Dana hrvatskoga jezika koje je 1997. godine utemeljio Hrvatski sabor, a traju od 11. do 17. ožujka, u suradnji s Knjižnicom Vrapče izložili smo likovne radove učenika trećih i petih razreda na dječjem odjelu knjižnice. (Službena stranica KGZ, Facebook objava Knjižnice).
Opisane aktivnosti provela je stručna suradnica knjižničarka Kristina Nikić u suradnji s učiteljima i gradskom knjižnicom.