U Godini čitanja učimo strategije aktivnoga čitanja!
Učenici 4. d razreda u dva su školska sata s knjižničarkom Kristinom Nikić naučili strategije aktivnoga čitanja i vježbali kako ih koristiti na književnim tekstovima primjerenima 4. razredu osnovne škole. Kroz suradnju, pismeno, usmeno i likovno izražavanje razvijali su interes za umjetnička djela te usvojili strategije aktivnoga čitanja.
Osim aktivnosti vezanih uz strategije čitanja, izradili su i plakat „Zašto je čitanje važno?“ te oslikavali književne likove iz pročitane priče. Učenički radovi izloženi su u školskoj knjižnici.
Godina čitanja 2021.
Hrvatska Vlada podržala je prijedlog Ministarstva kulture i medija da se 2021. godina proglasi Godinom čitanja uz slogan „Čitajmo da ne ostanemo bez riječi”.
S obzirom na pandemiju i smanjene mogućnosti organizacije i sudjelovanja u kulturnim događanjima na uobičajene načine, jedna od kulturnih djelatnosti koja bi u ovoj situaciji mogla priskrbiti više pozornosti i vremena jest upravo čitanje. Budući da je čitanje jedan od preduvjeta sudjelovanja u kulturi, ono izravno i neizravno utječe na poboljšanje ukupne kvalitete života pojedinca i društva.
Zašto nam je čitanje važno
Puno je različitih korisnih razloga za poticanje čitanja, ali jednako je tako važno da čitanje razvija samosvijest, samopouzdanje i vrijednosti koje nisu uvijek vidljive, ali su dugoročno važne za kvalitetu života pojedinca i opće dobro zajednice. Znanstveno je dokazano da djeca kojima se čita od male dobi razvijaju maštu, smisao za humor, kritičko razmišljanje, empatiju, aktivno slušanje, da lakše povezuju uzročno – posljedične odnose i imaju širok vokabular.
Čitanjem se možemo staviti u situacije u kojima se u stvarnom životu možda nikad ne bismo našli. Pismenost je sposobnost čitanja i pisanja što se čini prilično jednostavnom definicijom. Ali to baš i nije tako. Između dviju krajnosti ovladavanja pisanjem i čitanjem s jedne strane i potpune nepismenosti s druge strane nalaze se mnogi prijelazni stupnjevi: pismenost je stvar stupnja. Dakle, pročitati nešto i razumjeti dva su vrlo različita stupnja čitalačke pismenosti.