Trema
Trenutak poput ovog iz naslova ponavlja se svako malo. Školarci dobro znaju što želim reći. Komplicirano je opisati taj osjećaj koji te opsjedne kad pišeš test ili odgovaraš pred profesorom. Mislim da taj strah dolazi otuda što mnogi u profesorima vide strance, a ne ljude koji nam žele pomoći da postignemo svoj cilj u životu. Dokle god to ne shvatimo, u našem umu postojat će blokada koja će nam priječiti dobre odgovore i ispravna razmišljanja. Naravno, govorim o tremi.
Evo, piše se test iz hrvatskog jezika. Cijeli je razred pred učionicom i u drhtavim rukama drži išarane papire i bilježnice. Što je bliže zvuk zvona, dernjava je sve jača. Od čega se tvori kondicional drugi? Što je glagolski pridjev radni? Ne mogu više, želim propasti u zemlju!
I tako dalje. Više ne znaš tko je lud. Čovječe, nikako se smiriti! Tresu nam se ruke, neki su i problijedjeli.
Ubrzo se dernjava pretvara u uznemireno šaputanje jer se iza nas pojavila profesorica. Odlučnim, veselim hodom koračala je prema nama i vratima. Kako će nas izrešetati! Bit će gadno! Ajme!
Hrabro, ali još uplašenih očiju sjeli smo na mjesta i izvadili sve potrebno iz pernica. Lica su nam nalikovala bijeloj boji testova na klupama. A kad smo ih okrenuli i vidjeli pitanja, sav onaj strah je odlepršao s vjetrićem što je prohujao kroz otvoreni prozor prema vratima. Sva živčanost, uznemirenost i gubitak energije bili su samo prolazna faza.
A onda kraj sata, malo oduška, provjeravanje odgovora, sreća što je test iza nas... I onda se netko sjeti pitati profesoricu kada će donijeti rezultate. U zao čas! Pogledamo jedni druge i strah se malo-pomalo opet uvuče u naša srca. Jesam li dobro sve odgovorila? Jesam li pažljivo provjerila odgovore? Da nisam nešto ispustila, zaboravila?
Kada će to više prestati?
Čovjek je stvarno čudno biće, mijenja raspoloženja sa svakim zamahom vjetrenjače, ali kao i ona, uporno gura naprijed.
Lucija Marendić, 7.c
Voditeljica: Tilda Raić-Ergović
Komentari