S biciklom nisi sam
Jednog četvrtka u travnju otišli smo s profesoricom hrvatskog jezika u knjižnicu "Vladimir Nazor" gdje smo čuli sve o biciklima. Kad kažem sve, onda želim reći kako nas je Marjan iz udruge i sindikata biciklista poučio ama baš svemu: od kojih dijelova se sastoji bicikl i čemu služe, zašto je vožnja biciklom ekološka i zdrava, koja pravila za bicikliste važe u prometu, kako se bicikl razvijao kroz povijest, a na kraju smo rješavali i kviz o svemu što smo naučili.
Cilj udruge biciklista je dokazati da je vožnja biciklom učinkovita i zdrava, pa nas je Marjan na samom početku pitao zašto volimo voziti bicikl. Bilo je tu raznih odgovora: neki ga vole jer su brzi, neki jer je udoban, neki jer ne vole pješačiti, a neki ga jednostavno vole. Nekima su draže "role", ali je meni bicikl također najdraži jer njime brzo stignem na odredište.
Zatim je počela prezentacija. Najprije smo slušali o prednostima bicikla: efikasan je u gradskoj gužvi, rekreativan, dobro čini ljudskom zdravlju, ekološko je sredstvo, jeftin je i dostupan svakome, lako se parkira i tih je, a najvažnije je što ga svi mogu voziti. Nije važno jesi li cura ili dečko, mlad ili star, imaš li novaca, je li ljeto ili zima - s njim se može i na kraj svijeta! "S biciklom nikad nisi sam!" moto je njihove udruge.
(biciklitičke staze u Zagrebu)
Prvi bicikl je izumljen 1817. godine, ali nije bio kao današnji jer nije imao pedale. Zatim je izumljen neki čudan bicikl s ogromnim kotačem s kojega su ljudi nemilice padali, a tek 1900. je izumljen bicikl s pedalama. Danas imamo bicikle raznih vrsta, veličina i boja: dječje, cestovne, brdske, gradske...
Govoreći o sudionicima u prometu, Marjan nam je ukazao da su svi oni jednako važni, ali najveću prednost imaju pješaci jer su oni najmanje zaštićeni. Međutim, svi trebaju jednako poštovati prometne znakove, a najvažniji su: stop, semafor i znak prednosti. Kad prelazimo zebru, moramo sići s bicikla. Djeca do 16 godina se trebaju voziti u pratnji roditelja. Važno je paziti kuda vozimo i ne ugrožavati druge oko sebe, a najviše trebamo paziti kad vozimo pored vrtića i škola zbog male djece.
Neki voze neispravne bicikle, što nikako nije dobro. Ispravni bicikli trebaju imati: pedale, mačje oči na pedalama i kotačima, svjetla, kočnice i zvonce.
Jeste li znali da na svijetu ima 2.000.000.000 bicikala, a u hrvatskom gradu Varaždinu ima dva puta više bicikala od stanovnika ili da je najveća brzina bicikla 268km/h? E, pa mi sad i to znamo.
Na kraju smo pokazali što smo zapamtili rješavajući mali biciklistički kviz. A naučili smo mnogo. :)
Katarina Živadinović, 5.a